Sunday, November 30, 2008

卡塔爾風情(六)之市場狀況(1)。。。。。。Qatar(5)--- Market Scene(1)

Emm。。。今天來看看卡塔爾熱鬧的景點--市場,
其實這個市場是有一個名字的,但我忘了,呵呵。

那是一個挺大的市場,
但這里所謂的“市場”并不是所指的“巴剎”,
而是什么都有的廣場,
人們吃的、用的、穿的及擺飾的樣樣都有。

其實我去的時候人潮不多,
只是覺得那邊很特別,
那是因為卡塔爾多哈的很多地方都現代化了,
只有那邊讓我感覺到當地的文化氣息。

Emm...Let's look at a crowded place in Qatar today, that is market.
There is a name for the market, unfortunately i have forgotten it, hehe...

The market is quite big actually, but it is not similar to the market that we normally referring to.
The place is more like to be defined as a complex and a place that you can have your meal, getting daily stuffs and find some decoration things as well.

There was not a lot of people while i was there but it was quite unique for me.
That was due to a lot of places have been modernised in Doha, Qatar and that was a place that i can really feel and touch the local culture and tradition.


松 Song
30/11/2008
4.50pm

-----------------------------------


嗯。。。不會說,呵呵。就是市場的一角。













我身旁的東西其實我也不知道是什么,就覺得特別,所以就拍下了。












別問我畫中的人是誰,因為我沒問,但我猜應該是國王吧,不然就是著名人物。。。哈哈。其實我拍很多照片時都會先請示店主,因為當地的大馬人告訴我不能亂拍照。










紅紅的是什么。。。是。。。裝飾品,呵呵。門前的兩個大模型,如果沒有記錯的話應該是鳥籠吧。真的忘了。。。因為那已經是接近兩年前的事了。










擺飾品咯。。。

No comments: